“V zásadě se jedná o stejný typ vozidel, hlavně u těch výjezdových. Chceme mít vozový park co nejvíc sjednocený z hlediska servisu, údržby vozidel, ale i pro posádky, aby byla výbava co nejvíc identická a komfortnější pro uživatele,” řekl Smetana. Vozidla mají například už elektricky ovládaná nosítka, tablety nebo tiskárny.
Šest nových vozů připadne výjezdovým základnám v Karlových Varech, Žluticích, Sokolově a Aši. Vozový park záchranné služby se rozroste také o pět vozidel pro pracoviště krizové připravenosti a nový vůz pro zajištění služeb koronera. Vozový park má v současnosti okolo 40 vozidel.
Podle hejtmana Karlovarského kraje Petra Kulhánka (za STAN) je důležité, že se záchranářům daří na obnovu vozového parku získávat dotace. Evropské dotace už záchranná služba čerpá třetím rokem. Letos uhradí až 90 procent nákladů, zbylých deset platí Karlovarský kraj, který je zřizovatelem.
Počet výjezdů je v současnosti o něco menší než v době epidemie koronaviru. Záchranáři v průměru ošetří 105 pacientů denně. Nejčastěji jde o pacienta seniora se zhoršením chronických obtíží, časté jsou také úrazy či resuscitace. Vyjíždí ale také v souvislosti s následnou či hospicovou péčí.
Karlovarskou záchranou službu tvoří 280 zaměstnanců. Většina výjezdových stanic je nyní personálně zajištěna. Nové pracovníky se daří získávat i díky krajským náborovým příspěvkům.