Praha, 2. říjen 2015
S faktem, že mateřství není procházka růžovým sadem a děti umí být velice náročnými společníky, bude pravděpodobně souhlasit každá maminka. Ať už jsou vaše děti vychované sebelépe, některé aktivity se v jejich doprovodu občas stávají noční můrou. Právě nakupování je podle statistik jednou z nejvíce stresujících aktivit.
Nakupování s ratolestmi je dnes již pravidelnou aktivitou, kterou musí absolvovat snad každý rodič. Bez ohledu na věk jsou děti vnímavými bytostmi a v nákupním centru plném nových podnětů, lákavých barev a produktů, jsou občas jako utržené z řetězu. Škemrají, dožadují se zbytečností, přenášejí zboží z regálů do regálů, nebo se mohou dokonce úmyslně schovávat. V následujícím článku přinášíme několik praktických tipů a rad, jak zabránit podobným nepříjemným situacím.
Vyberte si vhodnou dobu
S dětmi nebo bez dětí, během nákupů každého dokážou vyděsit přeplněné obchody. Pokud se kvůli zlevněným jogurtům musíte prodírat davy ostatních lidí, není nutno s sebou mít ani děti, abyste se dostali k nervovému kolapsu. Jestli je to jen trochu možné, vyhněte se větším týdenním nákupům v odpoledních a večerních hodinách. Krizové situace nastávají především koncem týdne, ve čtvrtek, pátek nebo sobotu. Podle průzkumu pro Českou distribuční v těchto dnech nejčastěji lidé jezdí na velké nákupy. Na celý proces nakupování si vyhraďte dostatek času. Pohodovému pocitu přispěje také fakt, že děti do obchodu zavítají odpočaté a najezené. Pravidlo s jídlem platí samozřejmě také pro rodiče, spolu s pocitem hladu se v košíku objeví spousta zbytečností a výdaje za nákup tak mohou překročit obvyklou částku. Podle statistik rodiče mezi 30 a 50 lety průměrně za velký nákup zaplatí více než 1 600 korun.
Malým dejte hračku, větší pošlete pro mléko
Nejmenší děti, které ještě samy kolem nákupního košíku nepobíhají a nemohou tak tropit neplechu kolem, mohou maminkám nákupy znepříjemnit hlasitým pláčem. Proto s sebou neváhejte přibalit něco, co děti spolehlivě zabaví, ať už oblíbenou hračku, časopis nebo chutnou svačinku. „Na přepravu pití a jídla pro nejmenší jsou vhodné izolované termotašky, které jídlo či pití uchovají chladné či teplé až po dobu 4 hodin. Obsahují rovněž chladicí sáček s nemrznoucím gelem a pomocí pásku je lze snadno připevnit na kočárek,“ doporučuje Lukáš Fiala ze společnosti Britax Römer, která v tuzemsku nabízí široký sortiment kojeneckého a dětského zboží. I po jídle mívají spokojené ratolesti dostatek energie na hraní, proto není od věci s sebou nejmenším přibalit také oblíbené hračky. „Některá chrastítka v sobě spojují několik funkcí v jednom, například aktivní nosorožec připevnitelný na kočárek má na sobě pro děti připevněno mnoho lákadel. Textilní knížku s veselými obrázky zvířátek miminko prozkoumá při hraní, štěrkající kroužky, pískátko a chrastící ptáček jej rozveselí v kočárku,“ dodává Fiala. Pokud už s vámi děti čas skutečně tráví přímo v prostorách supermarketu, rozhodně je neopomíjejte a komunikujte s nimi. Starší děti můžete pověřit konkrétními úkoly, které lze snadno přetvořit ve hru, a zároveň vám mohou s nákupem pomoci. Stanou se důležitými pomocníky a samy se mohou leccos přiučit.
Malá odměna neuškodí
Pro vaše klidné nakupování a potěšení vašich ratolestí je možné za úspěšně absolvovaný nákup přislíbit malou odměnu. Motivační drobnost uškodit nemůže, nemělo by však docházet k tomu, že si váš potomek dokáže vynutit cokoli. Pokud školáci vyžadují další a další věci, dejte jim najevo, že si podle vlastního uvážení mohou danou věc koupit za své kapesné nebo ušetřené peníze. Jestliže máte pocit, že vám přítomnost dětí znemožňuje nákup úplně, neváhejte využít služeb hlídaných dětských koutků, jimiž dnes už každé větší nákupní centrum disponuje. Kromě prolézaček a hraček se v nich děti mohou těšit dokonce například na tematicky zaměřené workshopy a doprovodný program. Současným trendem se stává také nakupování potravin online, což se může některým rodičům zdát jako nejpohodlnější varianta. V České republice jsou e-shopy s potravinami ale stále poměrně v plenkách, jelikož internetový prodej potravin potřebuje propracovanou logistiku.
O společnosti Britax Römer
Britax je celosvětový lídr a inovátor v oblasti přepravy dětí, odhodlaný co nejvíce zjednodušit a zabezpečit nejen společné rodinné cestování, ale i celou cestu rodičovstvím. Nabízí kompletní řadu prémiových dětských sedaček, kočárků, nosítek a doplňků, které vyžaduje životní styl každé moderní rodiny. Misí společnosti Britax je inspirovat rodiny k tomu, aby cestovaly svobodněji, stylově a jisté si svou bezpečností.
Společnost Britax byla založena v Británii v roce 1938 a původně se zaměřovala na vývoj bezpečnostních prvků, například pásů pro dospělé. V šedesátých letech firma představila první dětskou autosedačku. V roce 1978 se spojila s renomovanou německou společností Römer zaměřující se na bezpečnost automobilů. Z nedávné historie pak stojí za zmínku skoupení společnosti BOB, která je známá velmi populárními outdoorovými dětským kočárky, a v roce 2013 společnosti BRIO zaměřující se na sportovní kočárky i na bezpečnost v autech. Britax má v současnosti pobočky ve dvanácti zemích, pohybuje se na téměř všech světových trzích a zaměstnává více než tisíc lidí.
Kontakt
Lenka Rudišová
PR & Media Manager
LESENSKY.CZ s.r.o.
mobil.: +420 777 399 005
e-mail: rudisova@lesensky.cz
Navrátilova 224/1, 616 00 Brno
www.lesensky.cz