“Vyslyšeli jsme přání zaměstnanců. Stává se, že ošetřujeme podnapilé osoby nebo se k nám dostávají lidé pod vlivem návykových látek, zvyšuje se i agresivita rodinných příslušníků. Kromě bezpečnostní agentury připravujeme i další kroky, které povedou ke zvýšení bezpečnosti pacientů i zaměstnanců,” uvedl ředitel nemocnice Martin Pavlica. Chystá se rozšíření kamerového systému.
Ohlasy na zavedení ostrahy jsou po více než dvou měsících pozitivní. “Zdravotníci vědí, že se mohou na pracovníky ostrahy obrátit v případě jakéhokoliv bezpečnostního rizika. Cílem je utlumit případný konflikt již v zárodcích, nenechat situaci vyhrotit. Ostraha je nápomocna v situacích, kdy hrozí reálné nebezpečí, napadení verbální i fyzické,” uvedl bezpečnostní manažer Jan Maštalíř.
Bezpečnostní agentura asistovala při řadě konfliktních situací, zklidňování pacientů nebo agresivních návštěv. “Pracovníci ostrahy obcházejí areál, kontrolují prostory čekáren, ambulancí, kontrolují méně frekventované části budov, kde se dříve měli tendenci zdržovat bezdomovci. Když pracovník ostrahy situaci sám nezvládne, přivolá si na pomoc policii,” uvedl Maštalíř. Případné konfliktní situace pomáhá řešit v běžné pracovní době. Školení, jak v krizových situacích postupovat, absolvovali všichni zaměstnanci nemocnice.