Reklama na potraviny, které jsou považovány za škodlivé, by na nich mohla být vysílána jen od 23 hodin do šesti hodin. “Musíme se postarat o to, aby děti mohly vyrůstat zdravěji,” řekl Özdemir, politik za Zelené. Zdůraznil, že nechce zavést plošný zákaz reklamy na potraviny, jako jsou cukrovinky nebo slané pochutiny, chce jen omezit tu cílící na děti. Podle jeho návrhu by se nesměla objevovat ani v časopisech určených pro děti nebo na billboardech stojících v okolí škol nebo třeba plaveckých bazénů. Při určování toho, co je nezdravá potravina, se chce řídit doporučeními Světové zdravotnické organizace (WHO).
Zeit Online připomíná, že k omezení reklamy na potraviny s vysokým obsahem cukru, soli a tuku mířící na děti se přihlásila současná německá vládní koalice už ve své koaliční smlouvě.
Özdemirův návrh podporují pediatři, spotřebitelská organizace Verbraucherzentrale Bundesverband nebo Německá obezitologická společnost, která připomíná, že obezita u dětí je rozšířený zdravotní problém a že reklama na nevhodné potraviny je jedním z faktorů, které k ní přispívají.
Özdemirovy plány se nelíbí liberální FDP, která je spolu se Zelenými a sociálními demokraty ve vládě, ani opoziční Křesťanskodemokratické unii (CDU). Podle Steffena Bilgera z CDU Özdemir “chystá cestu pro dirigismus, byrokracii a státní paternalismus”. Pochybnosti má i předsedkyně sociálních demokratů Saskia Eskenová. Říká sice, že reklama nesmí být co do působení propagovaných výrobků na zdraví zavádějící, děti by ale podle ní měli před nezdravými potravinami chránit hlavně rodiče.