Česká pobočka loni dosáhla tržeb 5,4 miliardy korun, což je meziroční růst o 15 procent. Zisk činil 225 milionů korun. “Do výsledků se promítly rostoucí prodeje na domácím trhu, ale i vysoká produktivita výrobních technologií. Zvyšující se náklady na vstupy ovlivnily meziroční snížení čistého zisku. Jedná se zejména o rostoucí náklady na materiály a jejich dopravu,” řekl výkonný ředitel a člen představenstva Marek Třeška.
Výsledky celé skupiny byly loni paradoxně horší než v roce 2020 a tržby činily 2,3 miliardy eur (cca 56 mld. Kč). Důvodem byla pokračující pandemie koronaviru. V roce 2020 panovala mimořádná poptávka po dezinfekčních prostředcích a osobních ochranných pomůckách. Loni už měli zákazníci skladové zásoby, tudíž poptávka klesla. A nemocnice, kam velkou část produkce firma dodává, tolik neoperovaly a byly během pandemie prázdnější. “Navzdory pandemii byly naše obchodní výsledky loni dobré. I když bylo velmi náročné udržet ziskovost. Zisk byl meziročně nižší kvůli prudkému nárůstu cen vstupů, energií, lodní nákladní dopravy a zejména rostoucím cenám surovin a místní přepravy v Evropské unii,” řekla Fünfstücková.
Aby si firma udržela konkurenceschopnost, zahájila loni modernizaci a rozšiřování výroby a tempo investic v řádech desítek milionů eur chce udržet i letos. Transformační program spočívá v posílení ziskových sektorů výroby. Jde o výrobky v kategoriích péče o rány, péče při příznacích inkontinence a prevence infekcí. Soustředí se na zvýšenou míru inovací a rozvoj digitálních služeb. Ale i kvůli nekončící pandemii očekává skupina letos další mírný pokles tržeb. A zatím nedokáže odhadnout, do jaké míry se na hospodaření projeví válka na Ukrajině.
V české pobočce se podařilo loni nejen udržet míru zaměstnanosti, ale ještě naopak zvýšit počet zaměstnanců o 88. Aktuálně pro firmu pracuje 1700 lidí. Po vypuknutí války na Ukrajině pomohla firma také rodinám 300 ukrajinských zaměstnanců, které našly v Česku dočasné útočiště. Uprchlíkům firma také nabídla ve výrobě 55 nových pracovních míst.