Aplikace obsahuje bezpečně zašifrovanou zdravotní dokumentaci. “Podání ruky a osobní kontakt nenahradí žádná technologie, ale když přijdou těžké chvíle jako pandemie covidu a není tolik času, tyto technologie nám mohou významným způsobem pomoct,” uvedl ředitel ústavu Marek Svoboda. Dodal, že ústav se snaží mít na nejvyšší úrovni nejen přístroje na léčení, ale i komunikační technologie.
Pacienti se mohou spojit s lékařem nebo sestrou pomocí videohovoru, chatu, klasického telefonního hovoru nebo prostřednictvím sms. Neznamená to však okamžitou odpověď personálu, který má na aplikaci vyhrazený čas. Aplikace umožňuje zasílat požadavky na předpis receptu nebo edukační materiály. “Když pacienta pošleme například kolonoskopii a nebude vědět, co to je, v aplikaci se to ihned dozví, bude vědět, na co se připravit a podobně,” doplnil Šedo.
Podle něj je aplikace milníkem v české nemocniční péči. “Stejně jako jsme zvyklí posílat platby přes internetové bankovnictví nebo ze svého mobilu, i v telemedicíně uvidíme podobný vývoj. Za pár let bude běžné, že řadu věcí půjde vyřešit na dálku například z domova bez osobní návštěvy lékaře,” řekl Šedo.
Jedna z pacientek s nádorem Sabina E. uvedla, že jí aplikace ušetřila mnoho času. “Jsem teď mimo Brno a jsem nadšená. Nemusím kvůli všemu cestovat za lékařem. Stačí poslat smsku a na všem se domluvíme. Pomůže to v komunikaci pacienta s lékařem,” řekla.